Čtvrt století s festivalem …příští vlna/next wave… – ročník politický i zrcadlivý
Po skončení pražské části se festival …příští vlna/next wave… stěhuje do Brna. Od pátku 12. do neděle 14. října se bude konat v různých částech HaDivadla. Mottem pětadvacátého ročníku jsou slova Stanisława Jerzyho Lece: „Když se opice zasmála svému obrazu v zrcadle, zrodil se člověk.“ Tento citát vypovídá o tom, co je ona lidskost, které se nám někdy nedostává, a také se v něm odráží dva motivy letošního ročníku – obraz a zrcadlo, vysvětluje Lenka Dombrovská, programová ředitelka festivalu.
Proto se ve významném osmičkovém roce festival vrací i k politickému divadlu. V Brně se v rámci této dramaturgické linie představí Pekingská kachna Staré arény Ostrava. Poetické dokudrama o krvavém potlačení demonstrace na Mírovém náměstí v roce 1989 sestavil Lukáš Adam podle textů čínského disidentského novináře a básníka Liao I-wua.
Na nedramatických textech současných amerických básníků Deana Younga a Jamese Tatea staví také inscenace Brutální vlákno uvnitř plane souboru Masakr Elsinor. Tvůrci – Petr Míka, Ondřej Novotný a Tomáš Soldán své dílo označují jako „surrealistické rekviem za všechno, co pomíjí, za všechno, čeho jsme se nedočkali“.
Monodrama Zjevení pudla, které přímo pro herce Martina Pechláta napsal Ondřej Škrabal, mělo premiéru v rámci pražské části festivalu v pánské šatně Komedie. V tomto znovuotevřeném divadle ztvárnil Martin Pechlát za éry Dušana D. Pařízka své nejoceňovanější role. Nyní se sem vrátil v monologu člověka, který se pohybuje na neznatelné hranici divadla s vnějším světem a jedním z motivů tohoto komorního projektu je zrcadlení. V zákulisí HaDivadla se v sobotu 13. října uskuteční dvě reprízy pro omezený počet diváků.
Dalším exklusivním projektem brněnské části programu je Bordel L’Amour, interaktivní divadlo pro čtrnáct diváků. Umělecký gang Depresivní děti touží po penězích a soubor Taupunkt promění divadelní sál v nevěstinec, ve kterém sedm performerů nabídne divákům cit lidem nejvlastnější – lásku. Režisér Jakub Čermák uvádí, že se skupinou Depresivní děti touží po penězích a německým sdružením Taupunkt zkoumali, zda může vzniknout milostný cit v časově a prostorově omezených podmínkách mezi divákem a performerem nebo performerkou. Brněnské diváky zve, ať si to přijdou vyzkoušet na vlastní kůži. Festival jim dává tuto možnost během všech tří dnů a šesti repríz.
Divadelní program doplní v sobotu večer koncert výrazného zástupce české elektronické hudební scény známého pod pseudonymem Aid Kid.
Vstupenky kupujte na GoOut.
Program:
Pátek 12. října
17.30 a 20.30 Depresivní děti touží po penězích: Bordel L’Amour (hlavní sál)
19.30 Stará aréna Ostrava – Lukáš Adam: Pekingská kachna (studio)
Sobota 13. října
15.00 a 18.30 Studio Rote – Ondřej Škrabal: Zjevení pudla (šatna)
16.30 a 20.00 Depresivní děti touží po penězích: Bordel L’Amour (hlavní sál)
22.00 Koncert Aid Kid (tunel)
Neděle 14. října
16.30 a 20.00 Depresivní děti touží po penězích: Bordel L’Amour (hlavní sál)
19.00 Masakr Elsinor: Brutální vlákno uvnitř plane (studio)